nl / fr

02-3616100
0468-190938
7 op 7 openwerkdagen van 9:30 tot 13:30 en 16:30 tot 21:30
weekends en feestdagen van 9:30 tot 13:30

Conditionele TRAINING (NIEUW)

Conditionele training is een "all round" fitnessprogramma, dat krachtoefeningen combineert met conditietraining. Training vinden plaats in "groep", onder begeleiding van een instructeur. Je werkt dus een "CIRCUIT" training af in een bepaalde logische volgorde. De grote spiergroepen worden eerst getraind en dan pas de kleinere.  Er worden tevens "cardio-oefeningen" uitgevoerd om je hartslag HOOG GENOEG te houden. Circuittraining kan je 2 tot 4 x per week doen, met telkens een dag rust tussen de sessies om je spieren de kans te geven te herstellen en te groeien. 

De voordelen

  • Snelle en efficiënte spieropbouw
  • Heel het lichaam wordt getraind    
  • Algemene fitheid gaat er op vooruit
  • IEDEREEN kan deelnemen
  • Spieren krijgen voldoende tijd om te rusten
  • Geschikt voor mannen en vrouwen

STEP COMBI B.B.B.

De voordelen

  • Gericht afvallen onder begeleiding
  • Calorieënverslinder
  • Intensieve en allround work-out
  • Optimale vetverbranding
  • Werken aan coördinatie-en concentratievermogen 
  • Geschikt voor mannen en vrouwen

Bij Steps Combi BBB worden oefeningen uit de steps lessen gecombineerd met BBB oefeningen. In deze les wordt eerst aan de conditie gewerkt. Met een eenvoudige choreografie gaat het steeds weer de step op en af. Zo gaan we lekker zweten en hebben we een optimale vetverbranding. In het tweede deel van de les worden spierverstevigende oefeningen gedaan. Step combi BBB is zowel een low impact als een high impact les, maar vooral high fun.

BEACH BODY  FUNCTIONELE = "SMALL GROUP TRAINING" 

BEACH BODY is een trainingstrategie oftewel "methodiek" die bedoeld is om prestaties te verbeteren, met relatief KORTE trainingen (30 minuten). Is vooral bevorderlijk voor het verbranden van vet. Verhoogd het metabolisme, stimuleert de groeihormoon productie en verhoogt de explosieve kracht. Afwisselende korte trainingen. Opgelet ! Is NIET aanbevolen voor beginnende sporters ! Het is trouwens een grote belasting op je lichaam en vergt veel energie maar dit is "wel" de "ideale workout". Zowel voor ouderen als jongeren, zowel voor vrouwen als mannen.

De voordelen

  • Op snelle manier terug fit worden zonder te veel uren te presteren
  • Boost je stofwisseling
  • Versterkt je allerbelangrijkste spier
  • Fitness op "maat". Beach Body kan je overal & altijd
  • Houdt je bloedsuikerspiegel in balans, je verbrandt meer vet in minder tijd
  • Geschikt voor mannen en vrouwen                                                                

TOTAL FITNESS

De voordelen

  • Maakt U sterker
  • Verschillende spiergroepen worden ontwikkeld       
  • Gebalanceerd lichaam
  • Behoudt de spiermassa
  • Verbrandt vet en calorieën 
  • Voor vrouwen en mannen, jong en oud

Total Fitness is een "total workout", training in groep op muziek en behandeling van ALLE spiergroepen. 1 uur lang worden uithouding en kracht gemeten met behulp van een halter met gewichten en diverse andere krachtoefeningen. Een ieder die twee keer de trap op en af kan lopen, zonder buiten adem te raken, kan aan de Total Fitness work out deelnemen. Spieren worden via deze training harder en sterker. Aan het eind van de training komt de "cooling down", tevens van enorm belang. Zowel voor vrouwen als mannen, jong en oud.

SWISS BALL

De Swiss Ball als onderdeel van de training is een vrij nieuwe vorm van training. Door met de swiss ball te trainen krijg je sterke buikspieren, sterke onderrugspieren en sterke bilspieren. Je traint met de swiss ball niet alleen de buik - en onderrugspieren maar je traint ook je kracht, je balans en coördinatie. Swiss ball kan dus prima gebruikt worden om je rompstabiliteit te trainen, alsook lenigheidsoefeningen te verbeteren. Zowel voor jong en oud, mannen en vrouwen.

De voordelen

  • Meer kracht in de buikspieren en rugspieren
  • Minder kans op blessures
  • Sterke en rechte lichaamshouding
  • Betere prestaties door meer kracht in de rompspieren
  • Betere balans en coördinatie
  • Geschikt voor mannen en vrouwen

BODY POWER

De voordelen

  • Maakt U sterker, verbrandt vet
  • De beste manier om in vorm te komen
  •  Gericht op het verstevigen van de spieren, behoudt de spiermassa
  • Betere lichaamshouding       
  • Geschikt voor mannen en vrouwen                                    

Fitness-groepsles op motiverende muziek. Je gaat in deze les lekker aan de slag met gewichten en andere hulpmiddelen (stang, step en gewichten), uiteraard onder deskundige begeleiding. Spierversterkende oefeningen worden afgewisseld met korte conditie en coördinatie oefeningen. ALLE spiergroepen (buik-, billen-, rug-, been- en armspieren) komen aan bod en je kan op eigen niveau trainen.  Het resultaat : Sterke spieren, minder vet, betere lichaamshouding, snelheid, kracht en behendigheid.

Kortom.......MORE BODY POWER = THE FASTEST WAY TO GET IN SHAPE

B.B.B.

BUIK-BORST-BILLEN TRAINING : Een energieke les voor ALLE leeftijden en ALLE niveau's. Geen saaie oefeningen of ingewikkelde passen maar eenvoudige bewegingen en meeslepende muziek zorgen voor een verbetering van de conditie, kracht en lenigheid.

Zorgt voor een optimale vetverbranding. Billen, onderbuikje, "bingo wings" (slappe onderarmspieren) worden hier stevig aangepakt. Hand-en beengewichtjes, bodybar, tubing, fitnessball, ... geven aan de les een extra impuls waardoor nog sneller resultaat geboekt wordt.

De voordelen

  • Accent op 3 B' : Buik, billen, benen
  • Goed voor de conditie en de verbranding
  • Versterken van de been-,bil-en buikspieren
  • Resultaat is "een strakker lichaam"
  • Voor alle leeftijden, mannen en vrouwen

CYCLING

De voordelen

  • Verbranding van 800 calorieën per les
  • Enorme conditieverbetering
  • Verhoging van het metabolisme en vetverbranding
  • Zichtbare versteviging van been-en bilspieren
  • Voor jong en oud, mannen en vrouwen

Gezamelijke indoortraining op een speciale spinningfiets. Een spinningsessie duurt 1 uur en wordt begeleid door een instructeur en ondersteund door muziek. Op de fiets moeten de deelnemers afwisselend verschillende oefeningen uitvoeren (zittend fietsen, staand fietsen, spurten, klimmen, souplesse. Is voor iedereen die in staat is te fietsen. Elke deelnemer kiest zijn eigen intensiteitsniveau door het instellen en aanpassen van de weerstand van de cyclingfiets. Beginnende en herstellende sporters kunnen "zij aan zij" trainen met reeds ervaren cyclingfanaten.

B.B.B. - MIDDAG

Veel mensen zijn erg onzeker over hun lichaam. We hebben het ideale plaatje al lange tijd in ons hoofd. Deze BBB groepsles is een training om te werken aan de specifieke spiergroepen. Is erg geschikt als "middag training" om uw conditie te verbeteren en de dag te starten. De lenigheid zal met stappen vooruit gaan. Ontdek zelf hoe leuk, motiverend en energiek sporten kan zijn op maandag !  Het geeft U een zelfverzekerd en fijn "fit" gevoel.

De voordelen

  • Work-out om de dag en het begin van de week stevig en sportief te starten
  • Goed voor conditie en vetverbranding
  • Versterking van buik, bil, beenspieren
  • Aangename relaxerende groepsles
  • Voor jong en oud, mannen en vrouwen

YOGA  & BODY EN MIND

De voordelen

  • Beter omgaan met stress
  • Leven met meer energie
  • Ontspannen en gecoördineerd kunnen bewegen zonder overbodige spierspanning
  • Lichaam en geest komen terug in evenwicht
  • Voor jong en oud, mannen als vrouwen

In deze groepsles worden de punten gelegd op "hoe omgaan met stress, leven met meer energie, controle over lichaam en geest.  Hier is het een combinatie van Poweryoga, Yoga, Tai Chi en Pilates. Meer souplesse, meer kracht in de zwakkere delen van het lichaam, Balans vinden tussen kracht, souplesse en evenwicht.  Door een gepaste ademhaling leer je om volledig te ontspannen en de innerlijke rust terug te vinden.  Het zoeken naar harmonie tussen lichaam en geest.  Vorm van vloeiende opeenvolging van bewegingen. . 

X.C.O.

XCO is een afkorting voor "extreme core". Is een groepsles waarbij je gebruik maakt van een cylinder gevuld met grit. De XCO instructeur geeft van begin tot einde van de les weer welke bewegingen je moet maken. Na de opwarming wisselt het tempo van de bewegingen. Soms trager, soms sneller, afhankelijk van de (dans)muziek. Het vergt wat spierinspanning. Het is raadzaam 1 uur voor aanvang van de training nog wat te eten.  De XCO is geschikt voor iedereen, oud en jong, mannen en vrouwen. Train op eigen niveau met verschillende maten en gewichten. De gewrichten worden beschermd en niet overbelast.

De voordelen

  • Toename van coördinatie en balans, verbetert je algehele conditie / uithoudingsvermogen                                    
  • Versterking van de onderrug , afgelijnde buikspieren                                   
  • Strakkere en mooiere lichaamsvorm
  •  Maximale energieverbranding in een korte tijd
  • Voor jong en oud, voor mannen en vrouwen

ZUMBA

De voordelen

  • Goed voor je uithoudingsvermogen
  • Work-out waarmee je vet verbrandt als je meer dan 30 minuten traint 
  • Iedereen kan deelnemen, jong of oud, mannen en vrouwen
  • Aangename "dans" groepsles met bewegingen op tropisch getinte muziek
  • Leuke manier om lekker fit te worden

Bij Zumba worden fitnessoefeningen op muziek gedaan, te vergelijken met aerobics.  De naam komt uit het Colombiaans-Spaans, "snel bewegen en LOL hebben". Is een heel populaire work-out. Het zijn gediplomeerde instructeurs die een licencie aangeschaft hebben om de lessen "ZUMBA" te mogen geven. Deelnemers dansen op het ritme van de muziek, zonder strenge dansregeltjes te hoeven volgen of zich precies aan de vorm te houden. Alles is vrij losjes !  Het is een leuke manier om lekker fit te worden. Opgelet, Zumba is echter GEEN training om spieren mee op te bouwen maar is bedoeld om lekker te bewegen en beter in je vel te zitten. 

TONE UP - OCHTEND

De dag goed beginnen met een stevige ochtendles. Hier leggen we de nadruk op de ontwikkeling van de buikspieren stretching. Deze les helpt je bij het verkrijgen van een strakke buik en geeft je minder nek-en rugklachten. Beginners raden wij wel aan om deze les rustig te starten met een 30 minuten durende work-out.. om dan geleidelijk de trainingen op te bouwen tot een gunstig resultaat.  Deze les is voor jong en oud maar eerder gericht tot de dames.

De voordelen

  • Stevige ochtendles om de dag te starten, buikspieren stretching
  • Strakke buik, minder nek-en rugklachten
  • Efficiënte rek-en strekbewegingen
  • Beginners starten met 30 min work-out
  • Voor jong en oud maar eerder gericht tot de vrouwen.

FATBURNING

De voordelen

  • Stimuleert de spierversteviging en flexibiliteit
  • Maximale vermindering van het lichaamsvet
  • Gevoel van welzijn en een geestelijke en lichamelijke gezondheid.
  • Cardioles gericht op vetverbrandende oefeningen en gewichtsverlies
  • Voor jong en oud, meer gericht tot de vrouwen

Fatburning is een populaire cardio groepsles die gericht is op vetverbrandende oefeningen en gewichtsverlies gelokaliseerd op het abs, dijen en borst. De groepslessen zijn speciaal gericht en specifiek ontworpen om het silhouet te ontwikkelen en te verfijnen. 

De lessen stimuleren de spierversteviging en flexibiliteit. Ze zorgen voor een maximale vermindering van het lichaamsvet, het herwinnen van een gevoel van welzijn en geestelijke en lichamelijke gezondheid.  De lessen worden onderverdeeld in drie delen : opwarmperiode, krachttrainingsoefeningen en stretching. Er wordt echter veel aandacht besteed aan de bescherming van de rug door het kiezen van geschikte oefeningen die de rug niet te zwaar belasten.

PILATES  

Pilates kan door iedereen beoefend worden, jong en oud, mannen en vrouwen. Fysiotherapeuten adviseren tegenwoordig ook steeds meer patiënten met nek-en rugklachten om aan Pilates te doen. Pilates werkt ook aan de dieper gelegen spieren. Rug-en nekklachten verminderen hierdoor en worden voorkomen. Pilates helpt en verbetert je met je houding in het dagelijks leven en bij de sport.  De lessen gaan door op : Dinsdag 12u15 (vanaf 13-9-16), dinsdag om 18u en zaterdag om 10u.

Voor "Pilates Personal Training" kan U terecht bij onze lesgever Eric. Neem al gerust een kijkje op zijn site,  http://www.halle-pilates-studio.com/

De voordelen

  • Verbetert je kracht, flexibiliteit en balans
  • Je ontwikkelt lange en sterke spieren en een "soepele en sterke rug"
  • Je versterkt je innerlijke "core" om je wervelkolom te ondersteunen.
  • Verbetert je lichaamsbewustzijn en bouw je aan een betere houding
  • Voor jong en oud, mannen en vrouwen

BUIKSPIEREN & STRETCHING = "SMALL GROUP TRAINING"

De voordelen

  • Effectieve en efficiënte buikspieroefeningen zijn van cruciaal belang als het vet rond je buikje in de weg zit. 
  • Vermindert de kans op blessures die kunnen ontstaan als je plotseling stopt met trainen
  • Stretching : Verlaagt je hartritme, helpt het lichaam om de normale controles weer uit te voeren
  • Wil je snel je "zwembandje" kwijt, dan is dit de enige "optie".
  • Voor elke leeftijd, voor zowel vrouwen als mannen

Een goede opwarming van het lichaam zorgt voor de verhoging van je lichaamstemperatuur en voor soepele spieren.  Dit bevordert de flexibiliteit en vermindert de kans op blessures. Daarom is een training "buikspieren en stretching" zeer belangrijk. Opwarming duurt 10 minuten en tevens is een cooling down ontzettend belangrijk na deze training. Buikspieroefeningen zijn ideaal om je buik te trainen. Ze werken het vetlaagje rond de buik snel weg. Wil je snel dat "zwembandje" kwijt dan is dit de enige "optie". Buikspieroefeningen met nadien de nodige tijd voor de stretching en cool down !